روش تمیز کردن دندان های مصنوعی

1394-07-22
دندان مصنوعی نیز مانند دندان طبیعی مستعد تجمع میکروب است. خاصیت اسیدی سرکه باعث می شود تا دندان بدون این که آسیب ببیند، به راحتی تمیز شود.
روش تمیز کردن دندان های مصنوعی

نحوه تمیز کردن دندان مصنوعی نسبت به دندان طبیعی متفاوت است. دندان مصنوعی از مینای طبیعی ساخته نشده است و باید با خمیردندان، مسواک و تمیزکننده مخصوص پاکیزگی آن را حفظ کرد زیرا مسواک و خمیردندان معمولی باعث خرابی آن می شود.

* ابتدا، دندان را زیر آب بگیرید تا تمیز شود. سپس با مسواک و خمیردندان مخصوص، دندان را مسواک بزنید و دوباره با آب بشویید. در طول شب دندان را در لیوان آب حاوی مایع تمیز کننده قرار دهید.

* به نقل از «ehow» پس از خیس کردن دندان کمی جوش شیرین روی آن بپاشید و با مسواک تمیز کنید. جوش شیرین ماده مناسبی برای تمیز کردن و ضدعفونی کردن دندان مصنوعی است.

* استفاده از سرکه علاوه بر تمیز کردن دندان مصنوعی، باعث طول عمر بیشتر آن می شود. سرکه خاصیت ضدقارچی و ضدعفونی کننده دارد. دندان مصنوعی نیز مانند دندان طبیعی مستعد تجمع میکروب است. خاصیت اسیدی سرکه باعث می شود تا دندان بدون این که آسیب ببیند، به راحتی تمیز شود.

*پراکسید هیدروژن نوعی ماده اکسید کننده است که اغلب برای سفید کردن به کار برده می شود. همانند سرکه، خاصیت ضدعفونی کننده دارد.دندان ها را در ظرف حاوی این محلول قرار دهید و پس از نیم ساعت بشویید.

* توجه داشته باشید برای تمیز نگه داشتن دندان، لازم است بهداشت دهان نیز رعایت شود. قبل از قرار دادن دندان مصنوعی، دهان خود را خوب تمیز کنید.

* افرادی که از دندان های مصنوعی استفاده می کنند ممکن است برای قرار گرفتن دندان روی لثه از چسب های حاوی روی استفاده کنند. اگر چه روی نقش مهمی در بدن ایفا می کند اما مصرف بیش از حد آن می تواند برای افراد مضر باشد زیرا قورت دادن این ماده باعث تهوع، معده درد و ناراحتی دهان می شود.

پست های مرتبط